Decorative image

Hoe werkt PLTFRM?

Met PLTFRM als verlengstuk van jouw organisatie bereik je een optimaal resultaat

Altijd toegang tot een continu groeiend netwerk van gespecialiseerde IT-dienstverleners die hoge kwaliteit leveren

PLTFRM zoekt continue de markt af naar nieuwe dienstverleners en kijkt daarbij naar de services die deze organisaties het beste leveren. Het vinden van een leverancier die je niet kent, is praktisch onmogelijk door de opkomst van digitale marketing. Daarnaast is het belangrijk dat je diensten afneemt bij een organisatie die innovatief is en ruim ervaring heeft met technologie. Op die manier loop je niet voor op de markt en is je project bij oplevering niet meteen verouderd. Er komen dus veel afwegingen kijken bij het kiezen van de juiste partners voor je digitale transformatie.

PLTFRM ontzorgt organisaties bij het bepalen van de projectaanpak, strategie en oplossing zodat deze goed aansluit bij de ontwikkelingen van de markt. Vervolgens selecteren we de partners, uit ons netwerk die deze diensten leveren en passen bij de cultuur van je organisatie. Doordat we zelf geen diensten leveren naast regie, kunnen we deze keuze volledig onafhankelijk maken. Als we geen geschikte partner in ons netwerk hebben dan zoeken we daarbuiten en sluiten we deze partners aan. Op die manier groeit ons netwerk met organisaties die we goed kennen en producten die op dit moment interessant zijn.

Alle bestaande en nieuwe partners worden met een inhoudelijk, functionele en financiële onboarding gecontroleerd op kwaliteit. Doordat we zelf alle projecten regisseren die PLTFRM levert weten we ook precies waar onze partners goed in zijn en welke matches het beste werken. Doordat PLTFRM de contracten met de partners afsluit zijn we succesvol in het besturen van de projecten in de breedste zin. Het project succes ontstaat immers al bij initiatie van het project.

In 4 stappen naar succes

Stap 1 - inventariseren & ontwerpen

Deel jouw digitaliseringsbehoefte

businessman-video-conference-call-while-working-from-home-during-coronavirus-pandemic

PLTFRM inventariseert jouw uitdaging en ontwerpt de oplossing met de marktkennis van ons netwerk.

Stap 2 - selecteren & matchen

Wij selecteren de juiste digitale diensten

PLTFRM matcht jou met onze zorgvuldig beoordeelde expert dienstverleners op basis van referenties, cultuur, technologie en omvang.

Stap 3 - ecosysteem voorbereiden & formeren

Wij formeren het ecosysteem

pexels-sora-shimazaki-5673488

PLTFRM zorgt dat de technische voorbereidingen worden afgerond en de projectplanning, de KPI's en het afsprakenkader worden opgesteld.

Stap 4 - ecosysteem regisseren

Wij regisseren het project

PLTFRM zorgt voor een optimale samenwerking binnen het ecosysteem met het regieportaal MyPLTFRM en vakkundige regisseurs.

Het regieportaal MyPLTFRM

PLTFRM regisseert IT-projecten, dat is onze eigen expertise. Deze kennis ontwikkelen we dagelijks in onze projecten en onderzoeken die we samen met de Hogeschool Utrecht en Universiteit Nyenrode doen. Naast best practices is het belangrijk dat onze regisseurs zo effectief mogelijk kunnen werken met onze klanten en partners. Een groot deel daarvan is immers met mensen werken. Om te zorgen dat alle project details geregeld zijn en het voor iedereen inzichtelijk is, hebben we onze eigen ecosysteem- en projectmanagementoplossing ontwikkelt, genaamd MyPLTFRM. Specifiek voor de samenwerking in projecten met meerdere organisaties.

De oplossing staat online en bewaakt de drie componenten waar het meeste project op falen: Scope, Communicatie en Voortgang. Binnen MyPLTFRM kunnen organisaties meerdere project administreren waarin wordt gewerkt. Het maakt niet uit of het beheer, een agile/scrum project of een PRINCE2 project is. Voor communicatie zijn er chats, contactgegevens en meldingen beschikbaar. De documenten voor de samenwerking met PLTFRM zijn hier terug te vinden.

Om projecten succesvol te kunnen aansturen is een gedeelde werkelijkheid nodig, gebaseerd op feiten. Zodat als het project stroef verloopt, duidelijk is of de afgesproken doelen worden gehaald. Dit geldt voor kleinere projecten met één leverancier en des te meer in projecten met meerdere bedrijven die andere belangen hebben. Daarom worden projectdoelstellingen afgesproken die worden gemeten met KPI’s, vervolgens worden er ook met elke partner KPI’s afgesproken. Deze zijn ten alle tijden inzichtelijk in MyPLTFRM, zo is er altijd een feitelijk kwaliteitskader waarop teruggevallen kan worden. Het helpt PLTFRM daarnaast om alle projecten proactief te monitoren en in te grijpen voordat het project mislukt.

Tot slot heeft elk project een planning, bij PLTFRM gebruiken we of een backlog als het gaat om meer agile projecten of een GANTT chart als het gaat om een meer traditionele samenwerking. Door deze voor alle betrokken partijen inzichtelijk en beschikbaar te maken via MyPLTFRM weet iedereen hoe het ecosysteem is gevorderd. Zo is de voortgang ten alle tijden inzichtelijk en is proactief bijdragen mogelijk.

decorative image

Samenwerken zit in ons DNA

PLTFRM is opgericht om iedereen toegang te geven tot de succesvolle digitalisering. De IT-markt veranderd snel en er is veel schaarste. Dat zorgt ervoor dat er uitwassen zijn op de markt waar kwaliteit te wensen over laat en dat sommige organisaties niet kunnen beschikken over de juiste kennis. Daarnaast ontstaan er steeds meer technologische oplossingen die proberen de markt transparanter te maken en worden er snel nieuwe oplossingen ontwikkelt voor nieuwe uitdagingen of wordt automatisering in gezet om met schaarste om te gaan. De enige manier om in deze markt te navigeren, is door samen te werken. Samenwerking om te beschikken over de juiste kennis, precies die kennis toe te voegen die in jouw organisatie mist en de technologische oplossingen in te zetten die logisch zijn voor jouw businessmodel.

Dit betekent dat er geen catch-all oplossing of dienstverlening meer is. Het maakt niet uit hoe je het noemt: een breder leveranciers portfolio, een ecosysteem of een component gebaseerd businessmodel. Het komt allemaal op hetzelfde neer; organisaties werken samen met meerdere bedrijven, vaak op steeds kleinere schaal om zo over de meest effectieve oplossing te beschikken. Deze samenwerkingen succesvol maken, dat is de expertise van PLTFRM. Wij hebben generieke kennis van alle IT, en leunen op ons netwerk aan partner bedrijven voor expertise. Deze organisatie leunen weer op PLTFRM om klanten te vinden die goed passen bij de propositie van deze leveranciers. Vervolgens zijn er nieuwe processen, best practices en technologieën ontwikkelt om zonder extra overhead met meer organisaties te kunnen samenwerken. PLTFRM heeft zelf geen delivery teams en doet dus niks anders dan samenwerken, het zit in ons DNA omdat dit altijd ons model is geweest. We zijn als startup gestart om samenwerkingen te regisseren, daardoor zijn we onafhankelijk en kunnen we de belangen van klanten en leveranciers behartigen waardoor IT-projecten van alle schalen met PLTFRM wel slagen.